drömmen om ranchen i amerika.

ända sedan jag såg filmen "flicka" har det varit en dröm att någon gång får tillbringa en längre till på en ranch i amerika. jag ser det framför mig, jag och lina står på en stor gårdplan med varsina stora väskor bredvis oss.
vi är mål lösa, det är så stort så underbart. det stora stallet, de oändliga hagarna och man ser en stor flock hästar komma galopperande i flock. bergen strålar i skolan och det är bara öppna yttor. vinden tar tag i håret och vi sätter på oss var sin cowboyhatt. lina i sin vita och jag i en svart. så mycket arbete, så mycket glädje, tårar och blod. kunna galoppera på det öppna landskapet bredvid sin allra bästa vän i livet, sida vid sida. delar på gjädjen. ser bergen högt över oss. det finns inga hinder. bara öppen glädje. se drömmen bli till verklighet. äventyr, kärlek, vänskap, tiden med hästar.

hur mycket ska man kämpa för att den här drömmen ska bli verklighet? det kanske inte blir det första steget. jag ser mig och lina på island första. tänk att kunna jobba på island i ett par veckor på en gård med underbara hästar som islandshästar.

många har aldrig ridit islandshästar. de är inte som alla andra. de är någon alldeles speciellt. med dreas två magiska gångarter som inte någon annan häst har. bara det är speciellt. det är det som gör dem så speciella.

jag har så många drömmar om livet. men vart kommer det sluta?
det är väl lika bra att börja kämpa här och nu och göra alla möjliheter öppna.
kanske hamnar på en gård med två islandshästar och familj med intresse att fotografera som en helt vanlig svensson.
men jag vill inte bli en vanlig svensson, jag vill ha ett liv med spräning och äventyr!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide