ingen kan ta mitt liv ifrån mig.

nu ska ni få något mer roligare att läsa.
fick  bilderna utav lina från tävlingen och nu får en utav dom:)


ridningen är mitt liv, det är där jag hör hemma och det är där jag ska stanna resten av mitt liv.
där kan jag vara mig själv och det är där jag mår som bäst, på häst ryggen.
vill tillbaka till tävlingen, det var så grymt mysigt även om det gick skit.
men jag gick inte för att ha roligt och det hade jag!
men nästa gång kan det ju faktiskt bara gå bättre!;)

red ut på ridskolan igår.
JAG VILL TILLBAKA!
jag var gladare än ett barn på julafton!
jag kan inte beskriva den glädjen och lykan jag hade. det går bara att uppleva. inte beskriva.
innen vi red ut var det tyst och stilla i stallet och det kändes som en tidig sommar morgon.

första galoppbacken, sandbacken. världens bästa galoppbacke!
drog fördi bi alla och hamna längs fram hos min ridlärare.
jag kunde inget annat än att bara skratta rakt ut.
det var min första ridktiga galopp sedan i höstas tror jag.
den lyckan, jag visste inte vad jag skulle göra. när vi sedan töltade fram genom skogen sen efteråt satt jag bara och smila så stor jag kunde! jag ville gråta av lycka!

för när vi skrittade sen i skogen och man blundade så kändes det som en tidig juni morgon. luften var lite kylig efter nattens regn, det var friskt ute och ljumet. det luktade skog och fåglarna kvittrade. skolan gick upp framför dig och du vet att snart kommer du att få rusa fram i härlig galopp. spänningen, gläden, friden. det är fortfarande obeskrivlig och just det att vi göra det tillsammans med hästar. och vi snackar inte ens samma språk.

inte ens du kunde förstöra den stunden, ingen kan ta mitt liv ifrån mig.

Kommentarer
Postat av: lisa w

på tisdag kommer ja :)

2010-04-10 @ 19:08:09
URL: http://lisawendt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide