mer maskulin än femenin?

varför ska det vara en sådan skillnad på tjejer och killar.
tjejer ska tycka om rosa och ha på sig kläningar och kjolar och gå i högklackat.
dansa balett coh rida och sminka sig.
killar ska bära mörka kläder, köra cross och spela fotboll.
jag får damp på när det bli diskrimenering mellan killar och tjejer, speciellt på gympan!
att tjejer är inte lika starka och de låter killarna ta det tunga jobbet medan tjejerna får ta det lätta.
finns nog många tjejer som är minst lika starka som killarna och orkar precis lika mycket, ibland till och med mer när det gäller uthållighet. (jag tänker sport)
och att det inland händer att tjejrna sätter dit killarna, vissar att de är faktiskt bättre och strarkare.
det är en härlig känsla, för killarna ska inte alltid tro att de är stort bäst och vakrast.

jag tror, att killar är just det vi tjejer tror att det inte är.
de är känsliga, osäkra, rädda, precis som vi tjejer är ibland.
att vi aldrig kommer lära oss hur det andra könet egntligen fungerar.


och nu kommer jag nog till det jag egentligade vill säga xd
jag skulle vilja byta kön, för en dag.
ta reda på hur killar egentligen tänker, hur de ser på oss och allt.
och jag skulle egentligen vilja vara mer maskulin än femenin.
jag skulle vilja blli kallad kille. jag tar det som en komplemang.
bära stora posiga kläder, umgås mer med killar.
någon som jag skulle vilja göra är att bära rapparkeps, men som jag
inte har vågat prova än, rädd för att jag inte ska passa i det!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

EMMA IS TH BOY ;)

2010-02-19 @ 23:37:06
Postat av: Kusin

Ja det är jobbigt med diskriminering. MEN på idrott kan man inte tänka lika på tjejer och killar. Killar har, om det är 25 % mer muskelmassa än vad tjejer har. Det går inte låta dem ha samma krav på sig för de är inte byggda på samma sätt. Men det gör inte att tjejen är svagare eller dåligare. Man måste bara tänka på ett annat sätt.

Men diskrimering är hemskt det är det!



Om du vill bli transexuell så är jag okej med det ^^

2010-02-20 @ 11:01:48
URL: http://yunomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide