hästar, så mycket mer än bara ett djur.

jag är grymt avundsjuk på er alla!
på alla er som har egen häst! jag tror inte jag har en chans att skaffa mig en egen häst först jag flyttar hemifrån! det känns totalt omöjligt att övertala mamma och pappa. om det inte är pengar, så är det tid, om det inte är det så är det arbetet med det. Vem skulle ta hand om hästen när vi är borta? och helst ska inte en häst gå ensam. så då behövs två häster. kan jag sälla den någon annan stanns i sådan fall? jag vill helst ha den hemma.

jag är så grymt avundsjuka på er som har egen häst ska ni veta. den dagen jag köper en häst vet jag inte rikigt vad jag gör. faktiskt känns det som om det aldrig kommer att bli sant. men det är min dröm. och jag har bestämmt mig. någon gång under mitt liv ska jag köpa häst!

tanken att få gå ut bara rida, här hemme utan att ta sig till ridskolan eller någon annan stanns. kunna jobba med det man vill och se hur man utvecklas. hur jag och hästen blir ett. och att sedan utvecka det och leka och testa.
att få gå ut och rida när man vill rensa hjärnan och bara tänk på något man älskar. göra något man älskar.

jag rider nu bara en gång i veckan. och jag skulle vilja rida varje dag för det är en sån otrolig känsla att rida.
jag vill se en liten islandshäst så i en hage på vår gård. en liten fyrgångare. rida ute på de öppna fälten...

jag tror att jag får ta och fortsätta dröm... tills min dröm en dag går i uppfyllelse...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide