läs, tack!

vill gärna att alla läser texten, satt och funderade på det här häromdagen och skrev ner lite hur jag tänker om det.. tycker faktiskt att vi ska tala om för alla vi håller kärt, hur vi känner. dela gärna med er av egna tankar om ämnet. tack i förhand!

När döden skiljer oss åt

Mycket ofta när ungdomar tar självmord läggs det upp video, låtar, bilder och texter på och om personen. Allt handlar om hur speciell personen va, hur mycket man älskad den och att man vill ha tillbaka personen i liv. Fina ord som kommer från hjärtat, ord man blir berörd över och börjar gråta för. Men vem vet? Personen som inte längre finns i livet kanske aldrig får se, höra eller läsa allt det. Och kunde ha gått i graven med tanken, ingen älskar mig, världens skulle nog bli så mycket bättre utan mig, ingen kommer att sakna mig. Men om personen istället fick höra allt innan han/hon försvann kanske personen fortfarande skulle stå på benen? Varför säger vi inte allt det menads vi är i liv och istället för efter då det inte går att ändra på? Vem som helst skulle bli glad av att ibland få ett meddelande utav en vän om hur speciell och betydlig man är, att livet inte skulle bli desamma utan en.

Jag undrar hur det skulle bli om jag själv försvann från jorden och ner i marken istället. Hur skulle mina vänner och alla människor runt omkring mig reagera? Skulle någon skriva en fin låt om mig som hamnade på Youtube för att hela världens skulle kunna se den? Hur skulle texterna lyda om mig? Vad sitter alla runt omkring mig inne med för tankar och känslor om mig? Är det någon som går och är hemligt kär i mig, eller hur tänker killarna om mig? Var jag en schyst och cool tjej? Tänker mitt ex fortfarande på mig, och om vad? Är det saker jag aldrig kommer att få veta, som någon aldrig kommer att säga till mig? Är det bara så att när man har sina vänner runt omkring sig så vet man bara att man älskar dem och att de betyder mycket, men att det är först när de försvinner som man verkligen inser hur stor betydelse de har. Jag tycker att vi ska säga allt mer till människorna i vår omgivning vad de betyder. Vissa hur mycket vi bryr oss om dem och att det inte finns någon som dem. Det kan rädda liv.

/emma 'kugghjulsflicka'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide