11. MITT FJÄRDE INTRESSE

Detta när nog andra intresset jag kommer satsa på riktigt...
eller det är en dröm iaf ;)

jag älskar att skriva!
skriver dagbok varje dag, förut skrev jag dikter, vilket har tagit slut nu...
förut hade jag en period då jag skrev extremt mycket novell...
vilket är också räät dåligt med nu för tiden...
men det är sånt som jag inte bara kan bestämma mig för att skriva, det måste komma till mig.
så nu håller jag mig till dagboken, och det är jag rätt nöjd med för tiden räcker inte med så jätte mycket.

jag har iaf en dröm om att skriva ett par böcker, en ungdoms roman, en novell samling och så en som är min lilla hemlighet som två personer till vet om!

men skrivandet har räddat mig många gånger när tankarna har försökt ta över. För när man skrivit ner något så kan man släppa det, för det finns liksom sparat och kan aldrig försvinna!:)

"Byggnaden tog verkligen tag i henne. Förde henne till en annan värld. Det var som att solen kom fram på nytt, men nu riktade alla sina strålar mot silobyggnaden. Hon satte fart på brädan och rullade över kullerstenarna med en dragningskraft hon aldrig trodde hon skulle hitta i den här staden. Allt hade känts så meningslöst när hon hade flyttat. Kim, Josef och Ludwig skulle hon bara träffa ett par få gånger om året. Att lämna den lilla staden hon höll så hårt om hjärtat var en stor sak. Hon såg hela sin uppväxt på gatorna. Alla minerna fanns där i asfalten, hennes fotavtryck fanns i varje kvarter. Kärleken hade funnits inom räck håll om hon hade velat, men hon hade inte velat starta något när hon ändå visste hur ont och jobbigt det skulle vara att säga farväl. Hans bruna hår som spretade ut under den rosa mössan, tröjan som luktade en blandning av värme, tvättmedel och en lite touch parfym. Ögonen som fick en att smälta och frysa på samma gång. För det var inte ofta du mötte ett par lila ögon som borrade in i din själ och väckte fjärilarna i magen."
Ur drag ur When I find my soul skriven av mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide