7. MITT ANDRA INTRESSE

när jag inte fick börja rida den där dagen då jag var runt sex sju år så la jag det åt sidan för tillfället,
men sen när jag var tolv så drog jag upp det igen. och jag började på ridskola, jag var glaad!
innan jag började på ridskola så red jag hemma hos Lina lite då och då och kunde redan grunderna. Så efter en termin eller något blev det att flytta upp en grupp. Red på Finnargård i ett år, sen blev det att byta till Tibro. Efter att ha varit på mitt första ridläger där. Började rida islandshästar tillsammans med Lina. Där har jag ridit  i tre och ett halv år. Älskar stället, men det blir nog sista terminen nu... I sommar har jag varit på mitt femte ridläger på Stora Kråkhult. helt underbart! Även det blir nog det sista... Fast vem vet? Kanske inte klara av att lämna det?;)

för det är en extrem frihet att glida fram i skogen på den fjärde magiska gångarten som är så unik för islandshästar! Du är omgiven av fem, sex andra hästar. Ingen pratar, det ända som man lyssnar på är alla hovar som trampar i den mjuk marken. För att sedan komma fram till den underbara sandbacken och bara släppa iväg allt och känna vinden i ansiktet. Känna hästen röra sig under sig. Att försöka beskriva känslan att rida är ingenting som går. Man måste uppleva det. Men man får en sådan kick av det och glömer tid och runt! det är ovärderligt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide