- Jag drömde om dig...

Första texten jag lägger upp, baserar på en dröm jag hade i somras. Hatar dom drömmarna!! och det är jag nog inte ensam om...

”Jag drömde att du hade försvunnit. Och då inte bara att du var borta och ingen visste vart du befann dig. Du hade försvunnit från världen, och satt nu på ett moln i det blå och kollade ned på oss. Du hade sagt att du inte pallade mer, men vi fick aldrig vet vad som egentligen hände, vad det var du inte hade pallat. Vi försökte hjälpa dig, vi fanns för dig när du ville, men ändå gick det inte. Du sa hej då till oss och världen. Du visste inte vad du gjorde, men jag förlät dig samtidigt som jag inte fick ihop det.

Jag satt i klassrummet tillsammans med resten av klassen och platsen bredvid mig var tom. Jag väntade på att du skulle komma in i klassrummet en dag precis som vanligt. Men du kom aldrig och jag insåg att det alla pratade om inte var något påhittat utan verkligheten. Jag försvann från klassrummet och mörkret kröp inpå mig. Det blixtrade under ögonlocken och jag såg bilder av dig. Det var minnen från de senaste två åren då vi varit vänner.

Det som gjorde drömmen så verklig att jag började tro på den var att jag tänkt att på Sista natten med gänget var sista gången jag hade pratat med dig, kramat dig. Tillslut vaknade jag, jag hade börjat gråta i drömmen och andades tungt för att få luft. Jag insåg att allt hade varit en stor hemsk dröm och jag började gråta. Tänkte på dig.”



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide