FJÄTERVÅLEN

Alla bilder är tagna med min kompakt kamera. En Canon Powershoot.Varmchoklad på förmiddagen!Utsikten ifrån toppen!
Jag och syster som sitter och väntar på grillad krov
Jag har nu lagt in och redigerat en del bilder ifrån då jag var i Fjätervålen (2 mil ifrån Idre) på påsklovet.
Det var jätte bra, lite isiga backar man annars var det toppen! Solsken, go mat och gott sällskap!
Anläggningen är ganska liten och det är tomt på människor. Men de har väldens finaste backar när vädret är bra och de är dubbelt så långa som i sälen. Berget är 1002 m.ö.h, vilket gör att alla backar blir lite längre än 1 km långa. De har jätte fina långa backar som går på utsiden av berget. De är inte så branta så man glider bara fram och njuter. En otrolig utsikt är det också! Naktdelen kan väl vara att de inte har någon sittlift utan bara en ända lång ankarlift upp till toppen. Men vad skadar lite benträning? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide