FANTASTISKA DJUR

Igår började jag rida, och det var helt fantastiskt att få komma i kontakt med dessa underbara djur och deras förmåga. Det var även så att Anton följde med, jag fick visa honom min egna lilla värld efter åtta månader. Han har en stor skräck för hästar, vilket jag kan förstå, men jag tyckte han var jätte duktig! Riktigt stolt över honom som faktiskt försökte hänga med i lektionen! 
 
För hästar, stora som små, är som är enorma kraftdjur, rubbar man inte bara sådär. Du ska visa att det är du som är ledaren, och du ska ta hand om 450 kg kött och muskler. Antons kommentar efter vår lektion var "mäktigt, att man kan styra djuren och dem att göra precis som man vill", och det är precis vad det faktiskt är. 
 
Fick även frågan av honom vad jag fick utav av att rida. Jag rider inte för att lära mig så mycket som möjligt och bli bra och satsa på en karriär som tävlingsryttare. För det vet jag att jag inte kommer att klara av. Jag rider för att komma bort ifrån vardagen, få ägna en och en halv timme med bara fokus på en ändå sak, och det är hästen. Plus att det är en frihetskänsla att rida!
 
Så här kommer två videos som beskriver väldigt bra hur fantastiskt ridning är och vilka kraftpaket hästr är...
 
 Scenen där en tjej sätter av i full galopp över ett fält och sträcker ut armarna är min personliga favorit, den friheten och adrenalinet man har då, det går inte att beskriva, inte för någon som inte varit med om det själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide