POSITIV PSYKOLOGI

För några veckor sedan hade vi en förelsning med klassen, med lyckaktiviterna som pratade om positiv psykologi. Hur intressat som helst om du frågar mig!
Det är psykologi där de som redan liggen över "noll" (där de som går hos psykolog ligger under "noll") får hjälp om hur de kan bli lyckligare.
föreläsningen handlade mycket om hur man blir lyckligare och hur man tänker i olika situationer, även en del om självförtroende och kritik. Det var en föreläsning som jag tycker alla borde få, för den var så himmla bra! Lyckoakristerna inpiresade mig jätte mycket! För vem vill inte ha ett lyckligare liv och kunna dö som gammal och tänka att man har haft ett sjukt bra liv!
Jag har till och med blivit sugen på att plugga positiv psykologi, så får väl se om det hänger i^^
De tipsade om boken övan, och jag ska inom kort beställa hem den och läsa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide