SLEEPING

Imorgon har jag sovmorgon, och vem älskar inte sovmorgon när det är skola? Men jag ska skriva lite, om en morgon på sommarlovet, då jag inte låg och sov bort halva förmiddagen och lite till. 
 
För det är så lätt hänt, att när man har sommarlov så vänder man lite på dygnet, sena kvällar och man kommer inte upp ur sängen först runt elva tiden(i mitt fall). Men då ska jag säga till alla er som sover bort alla mornar och förmiddagar. Att på sommaren kan det vara en helt fantastiskt tid på dygnet. 
 
Jag vaknade en morgon i sommras klockan sex på morgonen, jag var helt klarvaken och jag låg och tänkte på kreativa arbeten. Det började krypa i fingrarna på mig. Och kissenödig blev jag också. Så jag gick upp, satte mig vid skrivbordet, där jag även har min dator. Mitt skrivbord står framför mitt fönser så jag har utsikt över våran trädgård och den lilla vägen som går igenom våran by Odenslunda. Solen sken, men det var helt tyst och stilla. Jag hade fönstret på glänt och kunde bara höra fågelkvittret. Även huset låg i tystnad. 
 
Jag virade in mig i mitt täcke och satte mig framför datorn. Jag började fixa med bloggdesign, jag skrev även lite och jag satt i felra timmar och fick jätte mycket gjort. Inget som störade mig, och allt var så otroligt lugnt. Sinnet var öppet på ett helt annat sätt, inte massa stress
som blokerade idéer. 
 
Så det rekommenderar jag till alla livsnjutare. Gå upp med solen nu, och gör vad du känner för. Göm dig bara inte i ett mörkt rum och sov bort tiden. Gör en dunder frukost, gå ut och gå, sätt dig och läsa eller skriv, fotografera eller varför inte bara sitta och tänka. 
Nu är hösten snart här och jag tror att den är minst lika härlig att uppleva på morgonen! Dock bler det inte samma härliga effekt när man ska iväg till skolan!
 
Sen måste man ta gosiga sovmornar då man kryper ihop till en boll under täcket och kliver inte upp först någon drar bort täcket och det blir jättekallt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide