URKLIPP UR DAGBOKEN

Ett utkilpp ur min alldeles egna badbok. Skrev igår, handlar om veckan som varit och mitt bullbak med Anton i lördags. 
 
"Doften av nytänt ljus. 
En peppande och mysig låt spelas på låg volym.
Mobilen vibrerande i madrassen.
Nakem hud emot lakarnet.
Penna och papper. 
Jag i detta nu, klockan 21.41.
 
Jag mår bra. Riktigt bra. 
Höst mys. På hög nivår. 
 
Har börjat träna. Stolt över mig själv. 
Får mig att må jävligt bra!
Hade en magist ridlektion i onsdags. 
Fick beröm. 
Vi platsade på tävlingsbanan. 
Ett stort hjärta till de mäktigaste djuren!
 
Är shoppingsugen. 
Har ändrat stil! Ifrån pösig icke feminin stil till tighta byxor och klackskor.
Vad har hänt?
Vill ha klackskor, nya vantar, en iPad, ett svart bälte, shorts-pyjamasbyxor, en ny näccecer och en fin dagbok.
 
Anton skrattade, kallade mig tjockis.
Sa att det märkes att jag skulle ha mens. 
Jag är som hans mamma, jag gillar hans mamma. Vi är lite lika.
Välfylld godispåse och 200g vit choklad. Höstens nyhet ifrån Marabou.
 
Anton. En kärlek utan ord. 
En stor bebis jag inte kan få nog av. 
Ger mig liv. Gör mig förbannat jävla lycklig. 
Lyfter upp mig till toppen. 
 
Ny dag. Bytte hem. 
Åt mat med mamma och pappa. 
Pratade jobb. Fattade inget.
CNC, CAD och CAM.
Jag vet iaf vad en horunge är för något. 
 
Vi gick ut. Det var vackert och skönt. Höst. 
Fantisera om att göra som i volvo-reklamen. 
Singlasant om vilken väg man ska åka. 
Vi plockade plommon. Massa plommon. 
Anton var glad. Jag tror han tyckte det var kul. 
Jag skrattade, vi var lyckliga. 
 
Kom tillbaka hem. Bakade bullar. Massa kanel. och pärlsocker!
Anton var söt. Som ett litet barn igen. 
Vi dampade, jag smälte inombords. 
Bullarna blev JÄTTEGODA. 
 
Lyssnade på Pink Floyd.
Kollade en dokumentär. 
Anslutade lördagen med att spela Monopool och kolla Bröllopsfotografen. 
 
Världens bäst liv. Världens finaste pojkvän och familj. 
Världens lyckligaste flicka!
Ge mig mer. 
Höst."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide