BLI KREATIV

Ett inlägg som följer upp det jag la upp för några dagar sedan. Då la jag upp ett klipp ifrån filmen Step up 4. Jag kan ibland känna att jag verkligen vill vara kreativ, men att jag inte lyckas få ut någonting. Jag hittade en video "29 ways to stay creative". Länk till video HÄR.
 
Om du vill kolla på videon klickar du på länker ovan, eller så läser du listan nedan där jag skrivit av de 29 punkterna.
 
1. Make lists.
2. Carry a notebook everywhere.
3. Try free writing.
4. Get away from the computer.
5. Quit beating yourself up. 
6. Take breaks.
7. Sing in the shower. 
8. Drink coffee.
9. Listen to new music. 
10. Be open.
11. Surround yourself with creative people.
12. Get feedback.
13. Collaborate
14. Don't give up. 
15. Practice, practice, practice
16. Allow yourself to make mistakes. 
17. Go somewhere new.
18. Count your blessings.
19. Get lots of rest.
20. Take risks.
21. Break the rules.
22. Don't force it.
23. Read a page of the dictionary.
24. Create a frameework
25. Stop trying to be someone else's perfect.
26. Got an idea? Write it down.
27. Clean your workspace.
28. Have fun.
29.Finish something.
 
Jag tyckte denna lista var riktigt bra, jag tog till mig av att inte sitta vid datorn (den snor verkligen massa tid!), att jag ska åka till någon ny plats, ta lite risker och bryta emot reglerna. Men det viktigaste, att inte ge upp och faktiskt göra klart! För det kan jag vara dålig på. jag har långa listor med olika kreativa ideer som jag vill göra. Men det är inte många som blir färdiga.
 
Vad tar du med dig ifrån den här listan?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide